Hope You Feel Better Soon!

Min kompis har troligen fått magkatarr, stackare ♥ Hon har legt hemma i sängen och hållt sig för magen hela dagen lång. Jag vet precis hur du känner dig! Brukar få magkatarr när jag blir stressad, och den brukar komma snabbt, inte så att den smyger sig på eller. De sista gångerna har jag haft så ont så jag har kräkts, jag har sprungit mellan kontoret och toaletten på dagarna. Men jag har lärt mig känna igen tecknen nu på när min stressnivå börjar bli ohälsosamt hög, skenande hjärta, korta andetag, när jag försöker ofta att hålla i flera trådar än jag kan hantera i normala fall, jag brukar oxå använda ordet ”måste” istället för ord som ”behöver” eller ”skulle ha”. När jag ser dessa tecken så gör jag det jag gjort nu under en period, går hem från jobbet och gör absolut ingenting. Jag tvingar mig själv att lämna sängen obäddad, jag låter disken stå kvar till nästa dag, jag försöker inbilla mig att dammråttorna är bra sällskap osv. När hjärtat skenar iväg på arbetet så brukar jag låsa dörren till kontoret och låtsas att jag inte e där eller så släpper jag allt och går ut en sväng, eller sätter mig ensam i fikarummet och läser tidningen. Jag försöker då inse att jag måste fråga om hjälp, och jag har märkt att det hjälper om jag skriver en lista åt mig själv vad som är rimligt att hinna på en dag. Dessa knep har faktiskt hållt min magkatarr i skick nu under en längre period. Men jag har en burk med medicin i köksskåpet i nödfall 😉

Jag hoppas att Du mår bättre snart, och att du kan hitta dina egna knep att känna igen när din kropp inte fixar mera stress. Och att du hittar lösningar på hur du ska få andra att förstå hur deras beteénde kan påverka Din stressnivå. Din hälsa är viktigare än deras problem!  Krya på dig ♥

 

 

Om Monika

You never know how strong you are... until being strong is the only choice you have.
Detta inlägg publicerades i Allmänt och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar